اطمینان حاصل کنید که تیمهای چابک شما قبل از راهاندازی این ویژگیهای حیاتی را دارند. این عوامل میتواند بهمعنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

تیمهای چابک بلوکهای سازندهی هر شرکت چابک هستند. آنها متفاوت از بوروکراسیهای زنجیرهای کار میکنند. این تیمها بهطور بهینه برای نوآوری مناسب هستند – قادر به استفادهی سودآور از خلاقیت برای بهبود راهحلهای مشتری، فرآیندهای تجاری و فناوری هستند.
نحوهی کار به این صورت است: برای مواجهه با یک فرصت شناساییشده، سازمان، یک تیم کوچک (معمولا سه تا نه نفر) چند رشتهای را با تمام مهارتهای لازم برای تکمیل وظایف خود تشکیل داده و به آنها قدرت و اختیارات میدهد. تیم، خودش را مدیریت میکند و در قبال تمام جنبههای کارش پاسخگو است. رهبران ارشد به اعضای تیم میگویند کجا نوآوری کنند اما تصمیم چگونگی آن با خود تیم است. در مواجهه با یک مشکل بزرگ و پیچیده، تیم آن را به ماژولهایی تقسیم میکند و راهحلهایی را برای هر جزء، از طریق پروتوتایپسازی سریع و حلقههای بازخورد فشردهی مشتری، ایجاد میکند. اعضا خود را در قبال نتایج (مانند رشد، سودآوری یا وفاداری مشتری) و نه فقط خروجیها (مانند خطوط کد یا محصولات جدید) مسئول میدانند.
این ساختار لایههای کنترل و تایید را کاهش میدهد، کار را سرعت میبخشد، انگیزهی تیمها را افزایش میدهد و میتواند منجر به نوآوری شگفتانگیزی شود. اما برای اینکه همهی اینها اتفاق بیفتد، تیمها باید هشت ویژگی حیاتی داشته باشند. یکی از مواردی که معمولا نادیده گرفته میشود، اما بسیار مهم است، مسئولیت در قبال نتایج مشخص است. علاوه بر این، آنها باید توسط مدیران ارشد، پشتیبانی شوند؛ بر یک فرصت تجاری بزرگ متمرکز شوند، منابع مناسبی در اختیار داشته باشند، به رویکرد چابک متعهد باشند، به کار مستقل اعتماد داشته باشند، بتوانند بهسرعت نمونههای اولیه را ایجاد کنند و قدرت همکاری با مشتری را داشته باشند.
منبع: Eight Steps to Setting Up Successful Agile Teams